Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καθαρά Δευτέρα: Το πέταγμα του χαρταετού

Σύμφωνα με το έθιμο, σήμερα - Καθαρά Δευτέρα - γίνεται το πέταγμα του χαρταετού.
Ο χαρταετός συμβολίζει το πέταγμα της ψυχής προς το Θείο.
Η Καθαρά Δευτέρα, είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής και οι χριστιανοί ξεκινούν τη σωματική και πνευματική τους κάθαρση με τη μεγάλη νηστεία του Πάσχα.

Καθαρά Δευτέρα: Το πέταγμα του χαρταετού
 Πέρα όμως από τους ισχυρούς συμβολισμούς που έχει ο χαρταετός, είναι και ένα υπέροχο διασκεδαστικό παιχνίδι για μικρούς και μεγάλους.
Η κατασκευή του αποτελεί μια ιεροτελεστία για τους μυημένους : η συγκέντρωση των κατάλληλων υλικών για το σκελετό, η επιλογή των χαρτιών και των χρωμάτων, το δέσιμο των σχοινιών, το ζύγισμα του χαρταετού ... όλα απαιτούν γνώσεις, υπομονή και μεράκι ώστε να γίνουν σωστά και να δώσουν στον αετό την ικανότητα να πετάξει στους αιθέρες. 
Και μετά είναι όλες οι "περιφερειακές" εργασίες που αφορούν την οργάνωση της εκδρομής σε ένα ξέφωτο, ο καλός καιρός κι ο αέρας που απαιτείται, ο συντονισμός των μελών της συντροφιάς που θα συμμετάσχει στο πέταγμα του αετού, αλλά και ο "διαγωνισμός" που γίνεται μεταξύ των διαφόρων αετών που πετούν τριγύρω: 
- Ποιος είναι ο πιο όμορφος;
- Ποιος είναι ο πιο μεγάλος;
- Ποιος πέταξε πιο ψηλά;
- Ποιος έμεινε στον ουρανό για περισσότερη ώρα;
...
Όλα αυτά αποτελούν μέρος του "παιχνιδιού" της Καθαράς Δευτέρας!
Τα υλικά που χρησιμοποίησα
 Τηρώντας το έθιμο κι εγώ ... κι αφού δεν τα κατάφερα να μάθω από τον παππού μου να φτιάχνω χαρταετούς που πετούν ψηλά στον ουρανό ... έφτιαξα το δικό μου/ εναλλακτικό χαρταετό:
Πήρα ένα καδράκι με βάθος 5cm, ύφασμα με σύννεφα, διάλεξα έναν κεραμικό χαρταετό από τη συλλογή μου, δυο μικροσκοπικά κεραμικά σπιτάκια, ένα πήλινο χαμογελαστό παιδάκι, δυο μεταλλικά χελιδονάκια, και κάθισα στο τραπεζάκι μου, δίπλα σε κόλλες, ψαλίδια, και διαφόρων ειδών περισσεύματα από άλλες χειροτεχνίες και κατασκευές (που στο τέλος πάντα περισσεύουν από ένα project και ποτέ δε φτάνουν για το επόμενο!)
Χαρταετός και χελιδόνια
 Προσάρμοσα το ύφασμα στην πλάτη του κάδρου, στήριξα το χαρταετό μου και του έδεσα κόκκινη κορδελίτσα για ουρά και σκουλαρίκια ...
Παίζοντας με μια πασχαλίτσα
 Τύλιξα λίγο κερόσπαγγο για την καλούμπα και έκλεισα το καδράκι με το τζαμάκι του.
Εξωτερικά κόλλησα σε μια γωνιά το γελαστό παιδάκι και στο καπέλο του έβαλα μια ξύλινη πασχαλίτσα για την τσαχπινιά.
Μύρισε άνοιξη
 Στην άλλη άκρη, έβαλα το ένα σπιτάκι και δυο πασχαλίτσες ακόμα και ... έτοιμο το καδράκι μου!
Imagination is the highest kite one can fly ...
Έτσι λοιπόν, τήρησα κι εγώ το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, "πετώντας" έναν αλλιώτικο χαρταετό ...

Καλή Σαρακοστή και ... Καλές Δημιουργίες!

Σχόλια

  1. πολυ πολυ γλυκουλιιιιιιιιιιιιιιιιι καλη Σαρακοστη λοιπον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πανέμορφος ο εναλλακτικός χαρταετός _ καδράκι ! Καλή Σαρακοστή Χριστιάνας μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Πολύ χαίρομαι που τα λέμε ... Σας παρακολουθώ με προσοχή και βελτιώνομαι!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα χρώματα: πως τα φτιάχνουμε και τι σημαίνουν;

Όλο και πιο συχνά τον τελευταίο καιρό, θέλω να χρησιμοποιήσω διάφορες αποχρώσεις, που είτε δεν τις βρίσκω και τόσο εύκολα στο εμπόριο, είτε δεν με συμφέρει να αγοράσω μια συσκευασία, για να τη χρησιμοποιήσω μονάχα μια φορά, και μετά, να ... ξεραθεί στο μπουκαλάκι μου... Όπως οι περισσότερες από εσάς, έτσι κι εγώ, άλλοτε χρησιμοποιώ ακρυλικά, άλλοτε λαδομπογιές, άλλοτε βερνίκια και φυσικά... τα πυροχρώματα για τον πηλό... Έτσι λοιπόν, αγοράζω κάποια (λίγα χρώματα) και με αυτά, προσπαθώ να πετύχω τις αποχρώσεις που μου χρειάζονται, ανάλογα με την κατασκευή που έχω να φτιάξω. Αυτά τα... μικροπροβλήματα της ζωής μου, με οδήγησαν σε μια μικρή αναζήτηση για το χρώμα, και σκέφτηκα να τη μοιραστώ μαζί σας, για να διευκολύνω κάποιες από εσάς (που έχετε το ίδιο πρόβλημα με εμένα), συνδυάζοντας στην ανάρτηση αυτή, και την ερμηνεία των χρωμάτων, όταν αυτά χρησιμοποιούνται στα γούρια και στα φυλαχτά. Το ταξίδι στα χρώματα αρχίζει μελετώντας τον κύκλο του Itten , που τον βλέπετε στο πάνω μέρ

Η κορδέλα στο κουτί: ένας εύκολος τρόπος για να το τυλίξουμε!

Το αμπαλάζ είναι κάτι που απασχολεί πολλούς από εμάς, όταν πρόκειται να κάνουμε ένα δώρο. Στο βιντεάκι που φτιάξαμε, σας δείχνουμε έναν απλό τρόπο για να τυλίξετε με κορδέλα ένα κουτί και να φτιάξετε έναν ωραίο φιόγκο για να το στολίσετε. Σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα tutorials με διάφορα θέματα, σχετικά με τη συσκευασία, την κατασκευή μικροαντικειμένων κλπ. Με χαρά μου θα διαβάσω τα σχόλιά σας για θέματα που σας ενδιαφέρουν, και θα φροντίσω να βρω τρόπο να σας δείξω το "πώς".

Φτιάχνω μόνη μου λουλούδια

Επανέρχομαι με μια νέα σειρά αναζητήσεων στο διαδίκτυο - αυτή τη φορά με θέμα τα λουλούδια! Λουλούδια από χαρτί, λουλούδια από κλωστές και κορδονάκια - υφασμάτινα λουλούδια Λουλούδια βγαλμένα από τη φαντασία αυτών που τα έφτιαξαν και με οδηγίες ώστε να τα φτιάξουμε κι εμείς! και πάλι - όπου έχω στη διάθεσή μου την πηγή της φωτογραφίας την παραθέτω κάτω από την εικόνα Τριαντάφυλλο από εφημερίδες  Με τη βοήθεια της γνωστής μας ατλακόλ και με αρκετές εφημερίδες, μπορούμε να φτιάξουμε μια πρωτότυπη ανθοδέσμη από τριαντάφυλλα! Μαργαρίτα από πλαστικές σακούλες  Κόβουμε μια πλαστική σακούλα (όχι από τις βιοδιασπώμενες) σε λωρίδες, και με τη βοήθεια ενός καπακιού π.χ. από μαρμελάδα, φτιάχνουμε "εναλλακτικές" μαργαρίτες. Υφασμάτινο λουλουδάκι Ένας πανσές - αλλιώτικος!   Χάρτινα λουλούδια σε διακοσμητική μπάλα Χάρτινα τριαντάφυλλα -  www.homebestprojects.com Λίλιουμ από κουταλάκια πλαστικά -  http:// sherriescustomsdiy.blogspot .ro/search/