Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το γούρι του φούρναρη

Γούρι 2014 για φούρνο με χειροποίητα κεραμικά
Πριν από αρκετό καιρό, και με αφορμή μια συζήτηση που είχα με μια φίλη, έφτιαξα μερικά κεραμικά στοιχεία με θέμα.... το φούρνο.
Ο φούρνος - σαν επιχείρηση - αλλά και σαν τρόπος ζωής είναι κάτι που έτσι κι αλλιώς με αφορά. Ο παππούς μου υπήρξε αρτοποιός ή αλλιώς φούρναρης - και μεγαλώσαμε ζώντας στους ρυθμούς του αρτοποιείου. Ο πατέρας μου εργάστηκε σαν αρτεργάτης δίπλα στον παππού για πολλά χρόνια και η οικογένεια μας έζησε σε αυτούς τους ρυθμούς για πολλά χρόνια....
Όταν πήρα το καμίνι για τον πηλό, θυμάμαι τον παππού μου να μου λέει "Είδες; Τελικά κι εσύ θα πρέπει να ψήνεις για να ζήσεις!" και μου γέλασε πονηρά
Μικρές λεπτομέρειες που μένουν στη μνήμη....
Θυμάμαι τη γιαγιά μου, που ήθελε πάντα να της δείχνω τα φρέσκα κεραμικά, αμέσως μετά την έξοδό τους από το καμίνι - τα χάιδευε ζεστά - σαν κουλουράκια και τα ξεχώριζε - σε μέτρια, καλούτσικα, καλά και όμορφα - πολύ όμορφα!
Στον παππούλη μου δεν πρόλαβα να δείξω αυτά τα ψωμάκια.... αλλά στη γιαγιά μου πρόλαβα (!) και θυμάμαι πως γέλασε στη θέα τους.... Είχα την αγωνία αν αυτή η φραντζολίτσα μοιάζει πραγματικά με ψωμάκι - αλλά δεν χρειαζόταν να ρωτήσω - το βλέμμα της χάθηκε σε μνήμες του παρελθόντος κι αυτό ήταν μια απολύτως ικανοποιητική απάντηση.
Και το φτυάρι του αρτεργάτη - προκάλεσε επίσης αρκετά χαμόγελα, με το μακρύ κοντάρι του.
Το κτίριο του φούρνου ή αλλιώς το σπιτάκι με την πινακίδα "Φούρνος" δεν έχει τίποτα ξεχωριστό από τα άλλα σπιτάκια που φτιάχνω κατά καιρούς. Μόνο για κάποιον που ξέρει τη δουλειά, ίσως.... Ίσως αυτός να βλέπει πως ο Φούρναρης - εκείνος ο ξενύχτης της καθημερινότητας που ζυμώνει και πλάθει - που φουρνίζει ολονυχτίς - δεν ξεχωρίζει από το σπίτι του, αλλά από τα ροζιασμένα χέρια - την πονεμένη μέση και τη ζεστή ματιά. ....
Και στη βάση του γουριού μου, ένα κεραμικό πέταλο κι ένα γυάλινο ματάκι, για καλοτυχία - σε όποιον αποφασίσει να ακολουθήσει το ιστορικό επάγγελμα του αρτοποιού
Για το γούρι αυτό διάλεξα τον κόκκινο πηλό, και το έστησα σε ράφια (φυσικό χόρτο): τα γήινα χρώματα και τα φυσικά υλικά είναι ποιό ζεστά από κάθε τι άλλο, και νομίζω πως είναι ποιο ταιριαστά  για το γούρι ενός επαγγέλματος που σχετίζεται με την παράδοση του τόπου και τις καθημερινές διατροφικές συνήθειες του λαού μας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα χρώματα: πως τα φτιάχνουμε και τι σημαίνουν;

Όλο και πιο συχνά τον τελευταίο καιρό, θέλω να χρησιμοποιήσω διάφορες αποχρώσεις, που είτε δεν τις βρίσκω και τόσο εύκολα στο εμπόριο, είτε δεν με συμφέρει να αγοράσω μια συσκευασία, για να τη χρησιμοποιήσω μονάχα μια φορά, και μετά, να ... ξεραθεί στο μπουκαλάκι μου... Όπως οι περισσότερες από εσάς, έτσι κι εγώ, άλλοτε χρησιμοποιώ ακρυλικά, άλλοτε λαδομπογιές, άλλοτε βερνίκια και φυσικά... τα πυροχρώματα για τον πηλό... Έτσι λοιπόν, αγοράζω κάποια (λίγα χρώματα) και με αυτά, προσπαθώ να πετύχω τις αποχρώσεις που μου χρειάζονται, ανάλογα με την κατασκευή που έχω να φτιάξω. Αυτά τα... μικροπροβλήματα της ζωής μου, με οδήγησαν σε μια μικρή αναζήτηση για το χρώμα, και σκέφτηκα να τη μοιραστώ μαζί σας, για να διευκολύνω κάποιες από εσάς (που έχετε το ίδιο πρόβλημα με εμένα), συνδυάζοντας στην ανάρτηση αυτή, και την ερμηνεία των χρωμάτων, όταν αυτά χρησιμοποιούνται στα γούρια και στα φυλαχτά. Το ταξίδι στα χρώματα αρχίζει μελετώντας τον κύκλο του Itten , που τον βλέπετε στο πάνω μέρ

Φτιάχνω μόνη μου λουλούδια

Επανέρχομαι με μια νέα σειρά αναζητήσεων στο διαδίκτυο - αυτή τη φορά με θέμα τα λουλούδια! Λουλούδια από χαρτί, λουλούδια από κλωστές και κορδονάκια - υφασμάτινα λουλούδια Λουλούδια βγαλμένα από τη φαντασία αυτών που τα έφτιαξαν και με οδηγίες ώστε να τα φτιάξουμε κι εμείς! και πάλι - όπου έχω στη διάθεσή μου την πηγή της φωτογραφίας την παραθέτω κάτω από την εικόνα Τριαντάφυλλο από εφημερίδες  Με τη βοήθεια της γνωστής μας ατλακόλ και με αρκετές εφημερίδες, μπορούμε να φτιάξουμε μια πρωτότυπη ανθοδέσμη από τριαντάφυλλα! Μαργαρίτα από πλαστικές σακούλες  Κόβουμε μια πλαστική σακούλα (όχι από τις βιοδιασπώμενες) σε λωρίδες, και με τη βοήθεια ενός καπακιού π.χ. από μαρμελάδα, φτιάχνουμε "εναλλακτικές" μαργαρίτες. Υφασμάτινο λουλουδάκι Ένας πανσές - αλλιώτικος!   Χάρτινα λουλούδια σε διακοσμητική μπάλα Χάρτινα τριαντάφυλλα -  www.homebestprojects.com Λίλιουμ από κουταλάκια πλαστικά -  http:// sherriescustomsdiy.blogspot .ro/search/

Η κορδέλα στο κουτί: ένας εύκολος τρόπος για να το τυλίξουμε!

Το αμπαλάζ είναι κάτι που απασχολεί πολλούς από εμάς, όταν πρόκειται να κάνουμε ένα δώρο. Στο βιντεάκι που φτιάξαμε, σας δείχνουμε έναν απλό τρόπο για να τυλίξετε με κορδέλα ένα κουτί και να φτιάξετε έναν ωραίο φιόγκο για να το στολίσετε. Σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα tutorials με διάφορα θέματα, σχετικά με τη συσκευασία, την κατασκευή μικροαντικειμένων κλπ. Με χαρά μου θα διαβάσω τα σχόλιά σας για θέματα που σας ενδιαφέρουν, και θα φροντίσω να βρω τρόπο να σας δείξω το "πώς".